ایزو ۴۵۰۰۱ - استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی - ISO 45001: 2018

ایزو ۴۵۰۰۱  یک استاندارد جهانی برای سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی است که راه حلی عملی برای بهبود ایمنی و سلامت کارکنان و سایر پرسنل ارائه می دهد. استاندارد ISO 45001 به گونه ای طراحی شده است که برای هر شرکتی صرف نظر از اندازه، نوع و ماهیت آن اعمال می شود.استاندارد ایزو 45001 که در مارس 2018 معرفی شد، جایگزین استاندارد قبلی (OHSAS 18001) است که ملغی شده است.

ISO 45001: 2018 - استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی - ایزو 45001

پیام یا خواسته های خود را در این قسمت بنویسید. اگر  دقیقا نمی دانید که چه چیزی می خواهید و نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

ایزو ۴۵۰۰۱ چیست؟

ایزو ۴۵۰۰۱ استاندارد بین المللی بهداشت و ایمنی شغلی است که برای محافظت از کارکنان و بازدیدکنندگان در برابر حوادث و بیماری های ناشی از کار ایجاد شده است. ایزو ۴۵۰۰۱ توسط کمیته های استاندارد ملی و بین المللی مستقل از دولت تهیه شده است. ایزو 45001  یک استاندارد جهانی برای سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی است که راه حلی عملی برای بهبود ایمنی و سلامت کارکنان و سایر پرسنل ارائه می دهد. استاندارد ISO 45001 به گونه ای طراحی شده است که برای هر شرکتی صرف نظر از اندازه، نوع و ماهیت آن اعمال می شود.

ایزو 45001 چیست
ISO 45001 استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی

آموزش سیستم‌های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ISO 45001 (OHSMS)، سازمان را قادر می‌سازد تا عملکرد ایمنی و بهداشت شغلی خود را برای جلوگیری از آسیب‌ دیدگی و بیماری بهبود بخشد.

استاندارد ایزو 45001 که در مارس 2018 معرفی شد، جایگزین استاندارد قبلی (OHSAS 18001) است که ملغی شده است. کسب و کارها یک دوره سه ساله برای انتقال از استاندارد قدیمی به استاندارد جدید وقت داشته‌اند و در حال حاضر استاندارد ایزو 45001 معتبر است و سازمانها می‌توانند گواهینامه ایزو 45001 را اخذ کنند.

طبق قانون شما ملزم به اجرای ISO 45001 یا سایر استانداردهای مدیریت مشابه نیستید، اما با اخذ گواهینامه استاندارد های ایزو، آنها می توانند به ارائه یک چارچوب ساختاریافته برای تضمین یک محل کار ایمن و سالم به شما کمک کنند. اگر سازمان شما کوچک یا کم خطر است، احتمالاً می‌توانید مدیریت ریسک مؤثر را بدون یک سیستم مدیریت رسمی نشان دهید. یک رویکرد ساده تر و کمتر بوروکراتیک ممکن است برای پیاده سازی یک استاندارد ایمنی مناسب تر باشد.

کاربرد گواهینامه ایزو 45001

گواهینامه ISO 45001 برای کاهش هر گونه عواملی که می تواند آسیب های جبران ناپذیری به کارمندان و مشاغل وارد کند توسعه یافته است. استانداردهای آن نتیجه تلاش زیاد کمیته ای از کارشناسان مدیریت ایمنی و بهداشت است که تعدادی از رویکردهای دیگر برای مدیریت سیستم - از جمله سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 و سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001 را از نزدیک بررسی کردند. علاوه بر این، ISO 45001 برای استفاده از سایر موارد بهداشت شغلی موجود طراحی شده است. و استانداردهای ایمنی، مانند OHSAS 18001، و همچنین استانداردهای کار، کنوانسیون ها و دستورالعمل های ایمنی ILO را در نظر گرفته است.

هدف نهایی ایزو 45001

هدف نهایی ISO 45001 که مخصوصاً برای مدیریت ارشد طراحی شده است، کمک به کسب و کارها است که محیط کاری سالم و ایمن را برای کارکنان خود و هر کس دیگری که از محل کار بازدید می کنند، فراهم کند. این هدف را می توان با کنترل عواملی که به طور بالقوه می تواند منجر به آسیب، بیماری و - در شرایط شدید - حتی مرگ شود، به دست آورد. در نتیجه، ایزو 45001 به کاهش هر گونه عاملی که مضر است یا برای سلامت جسمی و/یا روانی کارگران خطرناک است، توجه داشته باشد.

متأسفانه، هزاران کارگر هر روز جان خود را به دلیل موارد قابل پیشگیری از شرایط نامطلوب محل کار از دست می دهند. در واقع، طبق گزارش ISO و سازمان بین المللی کار - یا ILO - بیش از 2.7 میلیون مرگ در سراسر جهان به دلیل حوادث شغلی رخ می دهد. و علاوه بر آن سالانه 374 میلیون جراحت غیرکشنده رخ می دهد که منجر به غیبت 4 روزه یا بیشتر از محل کار می شود.
به گفته بسیاری از کارشناسان بهداشت و ایمنی - از جمله متخصصانی که در کمیته ISO کار می کردند - ISO 45001 نشان دهنده یک پیشرفت مهم است. برای اولین بار در سطح بین‌المللی، کسب‌وکارها با هر اندازه اکنون می‌توانند به یک چارچوب واحد دسترسی داشته باشند که مسیری روشن برای توسعه اقدامات ایمنی و بهداشت شغلی بهتر و قوی‌تر را به آنها ارائه می‌دهد.

بیش از 2.7 میلیون مرگ و 374 میلیون جراحت ناشی از حوادث شغلی در سال رخ می دهد. جراحات غیرکشنده منجر به دوری از کار 4 روزه یا بیشتر می گردد.

- ISO - سازمان بین المللی کار

ISO 45001 شاهد افزایش 97.3 درصدی گواهینامه های جهانی ایزو در سال 2020 بوده است که نشان دهنده رشد و اهمیت گواهینامه  های معتبر ایزو همانند BRSM در زمان های اخیر است.

اصول ایزو 45001 (الزامات ISO 45001 چیست؟)

ISO 45001:2018 جایگزین OHSAS 18001 و استاندارد بین المللی ISO برای سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OHSMS) است. استاندارد ایزو 45001 نه تنها جایگزین OHSAS 18001 شده است، بلکه ادغام با سایر سیستم های مدیریتی از جمله ایزو 9001 را ساده تر از همیشه می کند. از آنجایی که دارای ساختار مشترک جدید تعریف شده توسط Annex SL است، مستقیماً با نسخه های 2015 ISO 9001 و ISO 14001 و سایر استاندارد های ایزو همسو می شود.

پیاده سازی و اجرای گواهینامه ISO 45001

اجرای ISO 45001 ممکن است به سازمان شما کمک کند تا مطابقت با قوانین ایمنی و بهداشت را نشان دهید. اما، از برخی جهات، فراتر از آن چیزی است که قانون می خواهد، بنابراین به دقت بررسی کنید که آیا می خواهید این استاندارد ایزو را دریافت کنید یا خیر.

اگر سازمان شما قبلاً دارای ساختار مدیریت ایمنی و بهداشتی توسعه‌یافته است، یا با سایر استانداردهای مدیریتی آشنا هستید، ممکن است برای شما ساده باشد که ISO 45001 را پیاده سازی کنید. با این حال، اگر سازمان شما کوچک بوده، و فرآیندهای مدیریتی کمتر رسمی در آن وجود داشته باشد، ممکن است برایتان دشوار باشد که:

  • آنچه استاندارد ایزو 45001 الزام می کند را تفسیر کنید
  • اندازه‌گیری کنید که اجرای متناسب ایزو 45001 چگونه به نظر می‌رسد

اگر استانداردهای مدیریتی مانند استاندارد های ایزو را برای برآورده کردن الزامات زنجیره تامین مشتریان یا سازمان‌های پیمانکاری اتخاذ می‌کنید، ممکن است کیس شما یک مورد بخصوص و یونیک باشد. HSE در مورد اجرای عملی استاندارد، از جمله ممیزی و صدور گواهینامه، و اینکه آیا می‌توان آن را به راحتی برای سازمان‌هایی با هر اندازه و سطوح پیچیدگی به‌گونه‌ای که متناسب با ریسک‌هایی است که باید کنترل کنند، تنظیم کرد.

ارگان‌ها و مشتریان باید از خود بپرسند که آیا تأمین‌کننده واقعاً به گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ایزو 45001 نیاز دارد یا اینکه می‌توانند صلاحیت خود را در مدیریت سلامت و ایمنی با استفاده از ابزارهای دیگر مانند استاندارد HSE و مشابه آن نشان دهند.

اهمیت پیاده سازی گواهینامه ISO 45001

گواهینامه ISO 45001 سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OHSMS) می تواند به گونه ای ارائه شود که تعهد سازمان شما را به ارائه محل کار که در آن خطر بیماری یا آسیب به کارگران، جامعه یا مشتریان شما حذف یا به حداقل می رسد را نشان دهد.

مزایای ایزو ۴۵۰۰۱ و پیاده سازی استاندارد بهداشت و ایمنی شغلی

کاهش هزینه های عملیاتی با ایزو 45001: زمان کمتر به دلیل حوادث و بیماری و هزینه های کمتر از هزینه های قانونی و غرامت به معنای صرفه جویی در پول است.

بهبود روابط با ذینفعان: سلامت و دارایی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان را در اولویت قرار داده و پاسخگویی را افزایش می دهد.

الزامات قانونی ایزو 45001: دانستن اینکه که چگونه الزامات قانونی و مقرراتی بر سازمان شما و مشتریان آن تأثیر می گذارد.

بهبود مدیریت ریسک با ایزو 45001: حوادث احتمالی شناسایی می شود و کنترل ها و اقداماتی را برای پایین نگه داشتن ریسک تا حد امکان، اجرا کنید و از کارکنان و مشتریان در برابر آسیب محافظت کنید.

مدارک تجاری تایید شده: داشتن گواهینامه ایزو 45001 از مرجع صدور گواهینامه معتبر همانند BRSM،راستی‌آزمایی مستقلی در برابر یک استاندارد شناخته‌شده در سطح جهانی است.

رضایت مشتری و ایمنی: با حفظ سلامت و دارایی آنها به طور مداوم نیازهای مشتری را برآورده می کنید.

مسئولیت اجتماعی شرکتی: پیاده سازی یک سیستم مدیریت ساختاریافته می تواند به نشان دادن CSR و فرهنگ سازمانی کمک کند.

به طور خلاصه مزایای اجرا و بکارگیری ایزو 45001 عبارتند از :

  • شناسایی خطر و ارزیابی ریسک را بهبود می بخشد
  • زمان خرابی، هزینه های کلی حوادث در محل کار و تعداد حق بیمه مطالبه شده را کاهش می دهد
  • نشان گواهینامه معتبر جهانی  BRSM را بدست آورید
  • مشارکت رهبری و مشارکت کارگران را افزایش می دهد

مزایای اخذ گواهینامه ISO 45001 برای سیستم مدیریت شما:

  • به ایجاد اعتماد و یکپارچگی برند با ارائه اطمینان از اینکه سیستم مدیریت شما واجد شرایط استاندارد بین المللی است کمک می کند.
  • این گواهی همچنین نشان می دهد که سیستم مدیریت شما با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد
  • توانایی سازمان شما را تایید می کند و در پیشنهاد مشارکت های سودآور اطمینان ایجاد می کند

شرکت شما چگونه از اخذ گواهینامه ایزو 45001 سود می برد؟

یکی از مزایای تجاری مهم گواهینامه ISO 45001 شامل کمک به شرکت شما با کمک یک راهنمای ساختارمند سیستماتیک است که عملکرد سازمان شما را بهبود می دهد. هدف از اجرای ممیزی های ISO بخصوص ایزو 45001، یافتن موارد عدم انطباق و تلاش برای بهبود نارسایی ها است، با هدف نهایی ارائه عملکرد بهبود یافته و نتایج سازنده به سازمان.

ایزو 45001 چگونه بر بهره وری تأثیر خواهد گذاشت؟

یکی دیگر از مزایای کلیدی اجرای ISO 45001 در سازمان شما این است که راه را برای آسیب‌ها و بیماری‌های کمتر در محل کار از طریق یک رویکرد پیشگیرانه برای شناسایی خطر و ارزیابی خطر هموار می‌کند که منجر به بهبود سلامت و ایمنی سازمان می‌شود. با داشتن گواهینامه ISO 45001، شرکت ها نشان می دهند که هر گام مهمی را برای محافظت از کارگران با حذف شیوه های ناکارآمد انجام داده اند، که به کارکنان کمک می کند تا در زمان تعیین شده به دلیل سیستم های موثر، کارهای بیشتری را ارائه دهند.

استفاده از رویکرد سیستم مدیریت با دریافت ایزو 45001

استفاده از رویکرد سیستمی و استاندارد های مدیریت ریسک در مورد مدیریت برای سلامت و ایمنی  ممکن است به سازمان شما کمک کند زیرا یک رویکرد مبتنی بر فرآیند روشن برای مدیریت ریسک به شما ارائه می دهند. با این حال، اتخاذ یک رویکرد سیستم مدیریت رسمی، همانند ISO 45001، ممکن است مناسب ترین مدل برای کسب و کار شما نباشد، به خصوص اگر کوچک یا کم خطر باشید.

اعمال ایزو 45001 در فعالیتهای سازمان بدون نیاز به اخذ گواهینامه

سازمان شما می تواند این استاندارد را در فعالیت های سازمانتان (به طور کامل یا جزئی) اعمال کند تا به ارائه شواهدی مبنی بر مدیریت خوب سلامت و ایمنی و بهبودهای انجام شده، بدون دریافت گواهی کمک کند. اما، تنها می‌توانید ادعا کنید که استاندارد را به طور کامل اجرا کرده اید در حالیکه با انتخاب یک شرکت صدور گواهینامه معتبر در زمینه سیستم های مدیریت کیفیت و تایید آنها می توانید گواهینامه ایزو 45001 را دریافت نمایید.

اخذ گواهینامه ایزو 45001

توصیه های موجود در این صفحه صرفاً به استاندارد سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت ISO 45001 مربوط می شود. با داشتن گواهینامه سیستم های مدیریت همانند ایزو 45001 سازمانها می توانند مدعی باشند که :

  • حامی مصرف کننده و کارگر هستند
  • ایجاد کننده زمینه بازی برابر برای مشاغل هستند.
  • امکان تجارت با سایر کشورها را تسهیل می کنند.

آیا دریافت گواهینامه ISO 45001 برای سازمانها مناسب است؟

اگر گواهینامه OHSAS 18001 داشته اید، برای حفظ اعتبار گواهینامه باید آن را به ISO 45001 تبدیل می کردید. اگر شما و سازمانتان نیاز به نشان دادن تعهد در مدیریت ایمنی کارگران و اشخاص ذینفع داشته باشید، اخذ ایزو 45001 انتخاب درستی است. اگر قبلاً یک سیستم مدیریت کیفیت یا زیست محیطی همراستا با ساختار Annex SL پیاده سازی کرده اید، ISO 45001 می تواند به راحتی با آنها یکپارچه شود.

سازمان هایی که ISO 45001 را اجرا می کنند به موارد زیر نیاز دارند:

  • ساختار مدیریتی روشن با اختیارات و مسئولیت های مشخص
  • اهداف تعریف شده برای بهبود، با نتایج قابل اندازه گیری
  • یک رویکرد ساختاریافته برای ارزیابی و کاهش ریسک

نارسایی‌های مدیریت ایمنی و بهداشت، عملکرد و بازنگری خط مشی ها و اهداف باید به‌طور منظم پایش شوند تا اطمینان حاصل شود که پیشرفت‌ها و مزایای کسب‌وکار تحقق یافته و بر این اساس اولویت‌بندی شده‌اند.

اصطلاحات و تعاریف ISO 45001 در دریافت گواهینامه ایزو

در ISO 45001 اصطلاحات خاصی برای شفاف سازی تعریف شده است که عبارتند از ریسک، کارگر، محل کار و شناسایی خطر.

ریسک Risk. یک تعریف جهانی از اصطلاح "ریسک" در ISO 45001 توضیح داده شده است زیرا معنای آن در برخی کشورها متفاوت است. شناسایی ریسک در حال حاضر بسیارحول حوش شرکتهای تولیدی وموضوعات سخت افزاری است، اما می بایست در موضوع خدمات هم به ان دقت فراوان تری گردد.

اصطلاح "شناسایی خطر" با عبارات "شناسایی خطر و "کنترل ریسک" پوشانده می شود تا اطمینان حاصل شود که ما همه خطرات بالقوه قابل اعمال در همه صنایع و بخش ها را در بر می گیرد.

کارکنان The Worker. تفاوت هایی در تعریف این واژه و محدودیت های قانونی مختلف پیرامون این واژه در کشورهای مختلف وجود دارد – در چارچوب ISO 45001، «کارکنان» به عنوان شخصی که کار یا فعالیت های مرتبط با کار را انجام می دهد که تحت کنترل سازمان است تعریف می شود..

محل کار Workplace. اکنون این مکان به عنوان مکانی تحت کنترل سازمان تعریف می شود که یک فرد باید در آنجا باشد یا برای اهداف کاری برود.

    مراحل صدور گواهینامه ایزو 45001

    اخذ گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ مستلزم گذراندن مراحلی می باشد. انجام موفقیت آمیز عملیات در تمام این مراحل منجر به صدور گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ برای شرکت شما می شود.

    مرحله 1: تکمیل فرم درخواست ایزو 45001

    فرم درخواست BRSM را تکمیل کنید تا بتوانیم شرکت و الزامات شما را درک کنیم. می توانید این کار را با تکمیل آنلاین فرم درخواست یا غیر انلاین انجام دهید. ما از این اطلاعات برای تعیین دقیق دامنه ارزیابی شما و ارائه یک پیشنهاد برای صدور گواهینامه ایزو 45001 استفاده خواهیم کرد.

    مرحله 2: ممیزی برای صدور گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱

    هنگامی که با پیشنهاد ارائه شده صدور ایزو 45001 موافقت کردید، برای تثبیت ممیزی سازمانتان ، پرسنل مربوطه BRSM با شما تماس خواهند گرفت. این ارزیابی شامل دو بازدید اجباری است که ممیزی اولیه را تشکیل می دهد. لطفاً توجه داشته باشید که باید بتوانید نشان دهید که سیستم مدیریتی شما برای حداقل سه ماه کاملاً عملیاتی بوده و تحت بازنگری مدیریت و چرخه کامل ممیزی داخلی قرار گرفته است.

    مرحله 3: دریافت گواهی ایزو ۴۵۰۰۱

    پس از یک ممیزی موفق دو مرحله ای، تصمیم صدور گواهینامه ایزو 45001 گرفته می شود و در صورت مثبت بودن، گواهی استاندارد مورد نیاز توسط BRSM صادر می شود. شما یک نسخه سخت و نرم افزار گواهینامه ایزو 45001 را دریافت خواهید کرد. گواهینامه به مدت سه سال معتبر است و از طریق یک برنامه ممیزی مراقبتی سالانه و یک ممیزی تأیید مجدد سه ساله حفظ می شود.

    ممیزی ایزو 45001

    برای پیاده سازی ایزو 45001 به روشی متناسب، ممیزان خارجی یا گواهی دهندگان باید تایید نمایند که سیستم پیاده سازی شده مبتنی بر استاندارد ایزو 45001:

    • متناسب با اندازه و سطح پیچیدگی سازمان شماست.
    • متناسب با خطرات و ریسکهای سازمان شماست.

    باید اطمینان حاصل کنید که هر ممیز یا گواهی‌دهنده‌ای همانند BRSM که انتخاب می‌کنید می بایست شواهدی مبنی بر صلاحیت آنها بر اساس استانداردهای شناخته‌شده، مانند ISO 19011:2011 یا بخش‌های مربوطه سری   ISO 17021:2011 وجود داشته باشد.

    نهاد صدور گواهینامه باید توسط خدمات اعتباربخشی ایران یعنی مرکز ملی تایید صلاحیت (NACI) برای ISO 45001 یا یک نهاد اعتباربخشی معادل که عضو انجمن اعتباربخشی بین‌المللی (IAF) باشد همانند (IAS)، مورد تصدیق و اعتبار دهی قرار گرفته باشد.

    مشاور برای پیاده سازی ایزو ۴۵۰۰۱ در سازمان

    شما می توانید از مشاوره خارجی برای کمک به رعایت استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ بهره مند شوید، اما سازمان شما از نظر قانونی مسئول کنترل روزانه ریسک و ارزیابی ریسکهای ایمنی و بهداشتی باقی خواهد ماند. اگر می خواهید از شخص ثالثی (از جمله مشاوران و گواهی دهندگان) برای پیاده سازی سیستم مدیریت و یا دریافت گواهینامه ایزو استفاده کنید، از آنها مدرک بخواهید که نشان دهد تجربه اجرای استاندارد ایزو 45001 و ممیزی این استاندارد را به طور متناسب در طیف وسیعی از اندازه ها، انواع و بخش های کسب و کار دارند.

    با استفاده از قرارداد بستن با مشاوران ایمنی و بهداشت شغلی می توانید برای یافتن مشاوری با تجربه در کار خود استفاده کنید.

    شرکت معتبر صادر کننده ایزو 45001

    BRSM به عنوان یکی از معتبرترین شرکتهای CB در منطقه با داشتن حداکثر اعتبارهای بین المللی و ثبت و صدور گواهینامه ایزو 45001 تحت اعتبار IAF در حال حاضر بسیاری از شرکتهای مشهور را مورد ممیزی قرار داده است.

    گواهینامه های صادره همگی با ثبت در سایت IAF و تحت اعتبار مرکز ملی تایید صلاحیت NACI و یا IAS امریکا، در همه دنیا قابلیت ردیابی دارند. 

    برای اطلاع از چگونگی اخذ گواهینامه ایزو از مرجع BRSM با شماره تماس 02192001320 تماس حاصل فرمایید. 

    سوالات متداول ایزو ۴۵۰۰۱ - استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی - ISO 45001: 2018

    هر سازمان بعد از پیاده سازی موثر استاندارد ایزو 45001 و فراهم نمودن شرایط لازمه، می تواند با ارائه درخواست ممیزی به شرکت BRSM نسبت به تعیین زمان ممیزی و هزینه ممیزی آگاه گردد و در صورت تمایل مورد ممیزی شخص سوم بر مبنای استاندارد ایزو 45001 قرار گیرد و پس از پاس نمودن همه موارد، اخذ گواهی ایزو 45001 محقق گردد.
    زمان اخذ گواهینامه ایزو 45001 بستگی به موقعیت و شرایط شرکت درخواست کننده دارد. در صورت اعلام نیاز و طی مراحل قراردادی، از زمان ممیزی تا ثبت و صدور گواهینامه ایزو 45001، 15 تا 25 روز کاری زمان لازم است.
    اعتباردهی گواهینامه های ایزو 45001 صادره توسط BRSM، تماما توسط مراجع اعتبار دهی بین المللی زیر نظر IAF انجام می شود.
    ISO 45001 بر چهار اصل اصلی استوار است:
    رویکرد مبتنی بر فرآیند برای به دست آوردن نتایج مورد انتظار کارآمدتر و موثرتر. . مدیریت ریسک ها (و فرصت ها) برای کمک به کنترل فعالیت ها و کاهش اثرات و اثرات نامطلوب. .
    نکات اجرایی ISO 45001
    با استاندارد آشنا شوید. ...
    شکاف های موجود در سیستم مدیریت ایمنی موجود خود را شناسایی کنید. ...
    رهبری اجرایی را در هیئت مدیره دریافت کنید. ...
    کارمندان خود را درگیر کنید. ...
    پیاده سازی نرم افزار مدیریت ایمنی و بهداشت ...
    مراحل بعدی
    آموزش سیستم‌های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ISO 45001 (OHSMS) سازمان را قادر می‌سازد تا عملکرد ایمنی و بهداشت شغلی خود را برای جلوگیری از آسیب و بیماری بهبود بخشد.
    افزودن دیدگاه جدید

    Restricted HTML

    • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.