ویرایش جدید استاندارد رسیدگی به شکایت مشتری ISO10002:2018

این استاندارد بین المللی دستورالعمل هایی برای استقرار سیستم مدیریت شکایت مشتریان  ارائه داده و در شناسایی شکایت ها، علت و رفع آن ها کمک می کند.

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ به شناسایی زمینه های بهبود تجارت شما و رفع علت شکایات کمک می کند. همچنین کنترل ها و فرایندهای کارآمد برای رسیدگی به شکایات مشتریان را مشخص کرده و تضمین می کند که مشتریان بیشتری از خدمات شما رضایت داشته باشند.

اخذ گواهینامه این استاندارد بدین مفهوم است که سازمان یا شرکت مربوطه یک توافق بین المللی را پذیرفته است. که طی این توافق کلیه شرایط مربوط به رسیدگی به شکایات مشتریان از محصولات آن سازمان یا شرکت مورد بررسی قرار می گیرد.

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ جز خانواده ایزو ۱۰۰۰۰ می باشد.عموما استاندارد های موجود در در سری ایزو ۱۰۰۰۰ به همراه ایزو ۹۰۰۱ کاربرد و راندمان بالایی برای سازمان دارند.

متن زیر حاوی اطلاعاتی در مورد استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ می باشد.

ISO 10002 – 2018

نسخه نهایی استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO22000:2018

 

استاندارد ISO 22000: 2018، سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی – الزامات سازمان‌ها در زنجیره مواد غذایی، با تمرکز بر همه سازمان‌های مرتبط با صنایع خوراک انسان و دام، صرف‌نظر از اندازه یا بخش، مدیریت ایمنی غذا را به یک روند بهبود مستمر تبدیل می‌کند. این استاندارد با کمک به شناسایی، پیش‌گیری و کاهش خطرات ناشی از مواد غذایی در زنجیره خوراک انسان و دام ، یک رویکرد پیش‌گیرانه برای امنیت مواد غذایی اتخاذ می‌کند.

ویرایش جدید این استاندارد، برای هزاران شرکتی که در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند ، شفافیت به ارمغان آورده‌است. آخرین پیشرفت‌ها عبارتند از:

  • پذیرش ساختار سطح بالای مشترک در همه استانداردهای سیستم مدیریت ISO ، سازماندهی برای ترکیب ISO 22000 با دیگر سیستم‌های مدیریت (مانند ISO 9001 یا ISO 14001) را در یک زمان معین تسهیل می‌کند.
  • رویکرد جدید به خطر – به عنوان یک مفهوم حیاتی در تجارت مواد غذایی – که خطر در سطح عملیاتی و سطح کسب‌وکار سیستم مدیریت را از هم متمایز می کند.
  • پیوندهای مستحکم با Codex Alimentarius، گروه غذایی سازمان ملل متحد که دستورالعمل‌های ایمنی غذایی برای دولت ها را تدوین می‌کند.

استاندارد جدید ، یک کنترل پویا برای خطرات ایمنی مواد غذایی ارایه می‌دهد که ترکیبی از کلیه عناصر کلیدی شناخته شده زیر است: ارتباطات تعاملی، مدیریت سیستم‌ها، برنامه‌های پیش نیاز (PRP) و اصول تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی (HACCP).

استانداردISO 22000: 2018  جایگزین ISO 22000: 2005 شده‌است. گواهی‌های تایید شده طبق استاندارد قبلی برای انتقال به ویرایش جدید از تاریخ انتشار سه سال فرصت دارند .

جهت دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید.

iso22000