ایزو ۲۱۵۰۲ - استاندارد مدیریت پروژه - ISO 21502

استاندارد ایزو ۲۱۵۰۲ توصیفات سطح بالایی از اقداماتی را ارائه می دهد که در مدیریت پروژه موثر هستند.

 

ISO 21502- استاندارد مدیریت پروژه

پیام یا خواسته های خود را در این قسمت بنویسید. اگر  دقیقا نمی دانید که چه چیزی می خواهید و نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

ایزو ۲۱۵۰۲ چیست؟

در به روز رسانی ویرایش قبلی ایزو 21500، ISO 21502:2020 راهنمایی هایی را ارائه می دهد که می تواند به مدیران پروژه و سازمان های پروژه محور کمک کند تا پروژه ها را با موفقیت انجام دهند.

راهنمایی ارائه شده توسط ایزو ۲۱۵۰۲ می تواند برای هر نوع سازمان و انواع پروژه ها اعمال شود. علاوه بر این، جدا از مدیران پروژه و مدیریت اجرایی، این استاندارد می‌تواند توسط حامیان پروژه و هیئت‌های مدیره، حسابرسان و سازمان‌هایی که استانداردها یا شیوه‌های ملی یا سازمانی را برای مدیریت پروژه توسعه می‌دهند، استفاده شود.

گواهینامه ایزو 21502
توصیه های اخذ گواهینامه 21502

چرا مدیریت پروژه مهم است؟

انتظار می رود ظهور شرکت های پروژه محور و کار از راه دور باعث افزایش تقاضا برای متخصصان ماهر در مدیریت پروژه شود. اخذ گواهینامه ایزو حرفه ای در مدیریت پروژه شما را قادر می سازد تا از فرصت های موجود در بازار کار در حال ظهور استفاده کنید. علاوه بر این، مدیران پروژه در سراسر صنایع مورد نیاز هستند و یک گواهینامه حرفه ای می تواند اولین گام به سمت یک حرفه متمرکز در مدیریت پروژه ها در صنایع خاص باشد، مانند:

  • ساخت
  • ساخت و ساز
  • خدمات و فناوری اطلاعات (IT)
  • آموزش
  • مشاوره مدیریت
  • خدمات رفاهی
  • دولت و حاکمیت
  • کشاورزی و معدن
  • نفت و گاز

استفاده بهتر از منابع

در سطح سازمانی، توصیه‌های ایزو ۲۱۵۰۲ می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا استفاده از منابع خود را بهینه کنند و در عین حال ارزش‌آفرینی را به حداکثر برسانند. بنابراین، به نتایج مورد نظر خود دست می یابند. همچنین همکاری کارکنان را ارتقا می دهد و ارتباطات بین پرسنل، تامین کنندگان و مشتریان مرتبط با پروژه را افزایش می دهد که منجر به تعامل ذینفعان و رضایت مشتری می شود.

اتخاذ تصمیمات تجاری بهتر

علاوه بر این، ISO 21502 می تواند منجر به تصمیمات تجاری بهتری شود، از جمله اولویت بندی وظایف برای پروژه ها و کاهش خطرات. حرفه ای در مدیریت پروژه نحوه برنامه ریزی و انجام فعالیت ها و وظایف را در چارچوب پروژه ها تغییر خواهد داد. به عنوان یک مدیر پروژه آموزش دیده و دارای گواهی، تیم پروژه را رهبری می کنید، فعالیت های پروژه را برنامه ریزی می کنید، اهداف پروژه، محدوده، زمان بندی و بودجه را تعریف می کنید، ریسک ها را شناسایی، ارزیابی و پایش می کنید، با ذینفعان تعامل و ارتباط برقرار و مدیریت اجرای کلی پروژه را با اثربخشی بالاتری مدیریت می کنید .

مزایای ایزو ۲۱۵۰۲

با استفاده از دستورالعمل های ایزو ۲۱۵۰۲ در مورد مدیریت پروژه، سازمان ها و مدیران پروژه قادر خواهند بود:

  • ایده های آن ها را به نتایج محسوس یا ناملموس تبدیل کنند
  • هنگام توسعه و اجرای پروژه ها، ذینفعان را با موفقیت مدیریت و درگیر کنید
  • شروع، برنامه ریزی، اجرا، کنترل و بستن پروژه ها با اهداف، محدوده، منابع خاص
  • کنترل تغییرات در پروژه ها
  • مدیریت تغییرات سازمانی و اجتماعی که بر پروژه ها تأثیر می گذارد
  • انجام ارزیابی ریسک در مورد پروژه و مدیریت ریسک های شناسایی شده
  • آموختن از فعالیت های مدیریت پروژه
    مزایای ایزو 21502
    از دیگر مزایای استاندارد ایزو 21502

     

تغییرات ایجاد شده از ISO 21500:2012 به ISO 21502:2020

ISO 21502:2020 جایگزین ISO 21500:2012 شده است. اولین ویرایش ISO 21502 از قالب فرآیندی به شیوه‌ها و قالب مبتنی بر روایت تغییر کرده است. علاوه بر بند های مقدماتی، ISO 21502 از چهار بند اصلی تشکیل شده است:

  • بند 4 مفاهیم مدیریت پروژه
  • بند 5 پیش نیازهای رسمی برای مدیریت پروژه
  • بند 6 شیوه های مدیریت پروژه یکپارچه
  • بند 7 شیوه های مدیریت برای یک پروژه

در کنار تغییرات ساختاری، جنبه های زیر به ISO 21502 اضافه شده است:

جنبه های اضافه شده به ایزو 21502
از دیگر جنبه های استاندارد ایزو 21502

چرا برای اخذ ایزو ۲۱۵۰۲ آکادمی BRS را انتخاب کنید؟

BRS به عنوان یک ارائه دهنده خدمات آموزشی، شرکت ثبت و صدور گواهینامه ایزو جهانی، قصد دارد به شما کمک کند تا با ارائه آموزش و دریافت گواهینامه ارزشمند بر اساس استانداردهای بین المللی، تعهد و شایستگی خود را نشان دهید.

گواهینامه های ISO 21502 ما نشان دهنده شناخت همتایان از توانایی های حرفه ای شما است و نشان می دهد که شما قادر به مدیریت و پشتیبانی از پروژه ها با استفاده از شیوه های مدیریت پروژه کارآمد هستید.

چگونه می توانم با دوره آموزشی ISO 21502 شروع کنم؟

اگر می خواهید مفاهیم و اصول مدیریت پروژه و نحوه مدیریت موفقیت آمیز پروژه ها را از متخصصان شایسته یاد بگیرید، دوره های آموزشی بیکران راهکار نیازهای شما را برآورده می کند. ما در تمام مراحل به شما کمک خواهیم کرد تا تجربه ای ارزشمند به شما ارائه دهیم.

دوره های آموزشی مدیریت پروژه ISO 21502

آیا تا به حال مسئولیت برگزاری یک جشن تولد غافلگیرکننده را بر عهده گرفته اید؟ شاید شما مسئول برنامه ریزی سفر کمپینگ خانوادگی بودید؟ آیا در محل کار، وظیفه ایجاد یک برنامه بازاریابی، اجرای تغییرات برای کاهش هزینه های عملیاتی یا معرفی نرم افزار جدید برای مدیریت مشتری به شما داده شد؟

اگر هر یک از اینها را انجام دادید، از قبل با جنبه‌های مختلف مدیریت پروژه آشنا هستید و مهارت‌هایی را که مدیران پروژه به آن نیاز دارند، توسعه می‌دهید. هدف از دوره های آموزشی ISO 21502 در آکادمی آموزش بیکران راهکار این است که به شما در پیشرفت مهارت های مدیریت پروژه کمک کند و شما را در مسیر تبدیل شدن به یک مدیر پروژه عالی قرار دهد.

سوالات متداول ایزو ۲۱۵۰۲ - استاندارد مدیریت پروژه - ISO 21502

ISO 21500 پروژه را اینگونه تعریف می کند: «مجموعه ای منحصر به فرد از فرآیندها شامل فعالیت های هماهنگ و کنترل شده با تاریخ شروع و پایان است که برای دستیابی به یک هدف انجام می شود.
استاندارد بین المللی ISO 21500 راهنمایی در مورد مفاهیم و زمینه و ISO 21502 راهنمایی در مورد مدیریت پروژه و ایجاد یک زبان "بین المللی" مشترک برای مدیریت پروژه می دهد.
ISO 21500:2021 & ISO 21502:2020 دستورالعمل هایی را برای مدیریت پروژه ارائه می دهند و می تواند توسط هر نوع سازمانی از جمله سازمان های دولتی و خصوصی، جوامع و هر نوع پروژه بدون توجه به پیچیدگی، اندازه یا مدت استفاده شود.
ISO 21503:2022 - مدیریت پروژه، برنامه و پورتفولیو - راهنمای مدیریت برنامه.
ISO 21504:2022 - راهنمای مدیریت پورتفولیو
ISO 21505:2017 برای ارگان های حاکم و مدیران اجرایی و ارشدی است که بر روی اداره پروژه ها، برنامه ها و پورتفولیوها تأثیر می گذارند یا تصمیم می گیرند.
ISO 21508:2018 - مدیریت ارزش کسب شده در پروژه ...

ISO 21508:2018 راهنمایی برای شیوه های مدیریت ارزش کسب شده در مدیریت پروژه و برنامه ارائه می دهد.
ISO 21511:2018 اصطلاحات و تعاریف، مفاهیم، ویژگی ها، مزایا، کاربردها، ادغام و روابط مربوط به ساختارهای شکست کار را ارائه می دهد. این دستورالعمل در مورد استفاده از فرآیندها، روش ها یا ابزارها در تمرین توسعه و استفاده از ساختار شکست کار ارائه نمی دهد. این
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.