ایزو ۲۶۰۰۰ - استاندارد راهنمای مسئولیت اجتماعی - 2010:ISO 26000

ایزو ۲۶۰۰۰ یک استاندارد بین المللی است که برای ارائه راهنمایی در مورد چگونگی رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی ایجاد شده است. استاندارد ایزو 26000 استانداردی برای همه سازمانهایی که هدف آنها کمک به سلامت و رفاه جامعه است و صرف نظر از اندازه و صنعت آنها قابل اجرا است. ایزو 26000 یک استاندارد راهنما است که به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای عملیاتی خود را بهبود بخشند و اکوسیستم سالم را تضمین کنند.

2010:ISO 26000 - استاندارد راهنمای مسئولیت اجتماعی- ایزو 26000

پیام یا خواسته های خود را در این قسمت بنویسید. اگر  دقیقا نمی دانید که چه چیزی می خواهید و نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

تعریف واژه نامه کیفیت: ISO 26000

ISO 26000 به عنوان استاندارد بین المللی تعریف شده برای کمک به سازمان ها برای ارزیابی و رسیدگی موثر مسئولیت های اجتماعی مرتبط و مهم با ماموریت و چشم انداز آنها تعریف شده است. عملیات و فرآیندها؛ مشتریان، کارکنان، جوامع و سایر ذینفعان؛ و اثرات زیست محیطی در ایزو ۲۶۰۰۰ مهم تلقی می‌شوند.

عوامل مهم ایزو 26000
عملیات و فرآیندها، مشتریان و اثرات زیست محیطی در ایزو ۲۶۰۰۰

تعریفی ساده از استانداردهای ISO 26000

استانداردهای ISO 26000 که در سال 2010 توسط سازمان بین المللی استاندارد منتشر شد، اصول و دستورالعمل های مرتبط با مفهوم مسئولیت اجتماعی را تعیین می کند. اینگونه استانداردها همچنین راهنمایی و پیشنهادهایی را در مورد روش‌های پیاده‌سازی برای انواع مختلف سازمان‌ها (شرکت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، اتحادیه‌ها و غیره) ارائه می‌کنند تا بتوانند به شیوه‌ای مسئولیت‌پذیر اجتماعی شروع به فعالیت کنند. به این ترتیب انتظار می‌رود شرکت‌های دارای این گواهینامه اخلاقی، شفاف عمل کرده و به رفاه جامعه کمک کنند.

ایزو ۲۶۰۰۰ با تعریف مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR که در سال 2001 توسط اتحادیه اروپا تعریف شد، همراستا است و به همین دلیل است که در بسیاری از سازمان ها آن را بخشی اساسی از استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR آنها می دانند.

ایزو ۲۶۰۰۰ چگونه ایجاد شد؟ (شکل گیری ایزو 26000)

ایزو یک سازمان جهانی است که با همکاری شرکت ها و کارشناسان کشورهای مختلف، دستورالعمل هایی مانند ISO 26000 را تدوین می کند که تدوین این نوع دستورالعمل ها بر اساس استدلال و اجماع صورت می گیرد تا حمایت گسترده ای را در بین ذینفعان مختلف ایجاد کند. با ایزو ۲۶۰۰۰ به تجارت، دولت، اتحادیه های کارگری، مصرف کنندگان و موسسات خیریه می توانید توامان فکر کنید.

استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ به عنوان یک راهنما در نظر گرفته شده است، به همین دلیل در بسیاری موارد به صدور گواهینامه ISO 26000 منجر نمی شود. در این استاندارد ایزو مستندات جامعی از مسئولیت های اجتماعی شامل موضوعات اصلی و موضوعات مرتبط با آن موضوعات ارائه می کند.

استاندارد مسئولیت اجتماعی در سال 2010 توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، یک آژانس بین المللی تخصصی استانداردسازی متشکل از نهادهای استاندارد ملی بیش از 160 کشور منتشر شد.

استاندارد ۲۶۰۰۰ توسط یک گروه چند بخشی منحصر به فرد به نمایندگی از دولت ها نوشته شده است. سازمان های غیر دولتی (NGOs)؛ صنعت؛ گروه های مصرف کننده؛ و سازمان های دانشگاهی، مشاوره و سایر سازمان ها در سراسر جهان با بیش از 400 کارشناس و 200 ناظر از 99 کشور و 42 سازمان بین المللی در تلاش توسعه شرکت کردند. آخرین بازبینی ایزو ۲۶۰۰۰ برای بازبینی احتمالی در سالهای پیش رو است.

7 اصل اساسی ایزو ۲۶۰۰۰

هفت اصل اساسی زیربنای مسئولیت اجتماعی بر مبنای ایزو 26000:

حاکمیت سازمانی - به نحوه اتخاذ و اجرای تصمیمات استراتژیک کسب و کار شما برای دستیابی به اهداف اشاره دارد. فرآیندهای تصمیم گیری شما باید به گونه ای ساختار یافته باشد که بتوان اصول مسئولیت اجتماعی را به کار برد.

حقوق بشر - حقوق بشر حقوق اساسی است که همه انسانها از آن برخوردارند. کسب و کارها باید حقوق بشر را در چارچوب عملیات خود و با همکاری با ذینفعان محترم بشمارند و از آنها حمایت کنند.

شیوه های کار - شیوه های کار در یک سازمان باید مطابق با تمام سیاست ها، و اقدامات مربوط به شرایط کار توسط سازمان باشد و از طرف آن، از جمله کارهای پیمانکاری فرعی توسعه یابد. شیوه های کار شامل سلامت و ایمنی کارگران، استخدام، ارتقاء، آموزش و توسعه مهارت و غیره است.

محیط زیست - پیامدهای هر تصمیم و اقدامی که توسط یک سازمان انجام می شود، بر محیط زیست تأثیر می گذارد. این امر با استفاده از منابع، مکان فعالیت ها، زباله ها و آلودگی مرتبط است. سازمان ها باید هنگام نزدیک شدن به تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم محیطی، نگاه دقیق تری داشته باشند تا هرگونه پیامد منفی را به حداقل برسانند.

شیوه های عملیاتی - این هسته به رفتار اخلاقی، انجام مسئولیت پذیری و انصاف در انجام تجارت با دیگران، از جمله سهامداران و تامین کنندگان سازمان اشاره دارد. پرداختن به موضوعاتی مانند مبارزه با فساد، احترام به قانون، و ارتقای مسئولیت اجتماعی از طریق زنجیره کسب و کار تعداد کمی از موضوعات مهم ایزو ۲۶۰۰۰ هستند.

مسائل مصرف کننده - سازمان ها باید در مورد خدمات و محصولات خود برای مشتریان خود شفاف باشند. به مشتریان باید اطلاعات لازم در مورد محصول و خدمات ارائه شده توسط هر سازمان داده شود. بازاریابی منصفانه، خدمات مصرف کننده، پشتیبانی، حفاظت از داده ها و حریم خصوصی مسائلی هستند که تصویری معتبر از سازمان ایجاد می کنند.

مشارکت و توسعه جامعه - سازمان‌ها باید ارزش جوامعی را که کسب‌وکارشان در آن‌ها فعال است تصدیق کنند. مشارکت جامعه در فعالیت‌های سازمان به توسعه پایدار کمک می‌کند. حمایت از برنامه های توسعه مهارت، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری اجتماعی نتایج مثبتی از هر دو طرف خواهد داشت.

کاربرد استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ چیست؟

ایزو ۲۶۰۰۰ یک استاندارد بین المللی است که برای ارائه راهنمایی در مورد چگونگی رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی ایجاد شده است. این استاندارد برای همه سازمانهایی که هدف آنها کمک به سلامت و رفاه جامعه است، صرف نظر از اندازه و صنعت آنها قابل اجرا است. ISO 26000 یک استاندارد راهنما است که به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای عملیاتی خود را بهبود بخشند و اکوسیستم سالم را تضمین کنند.

ISO 26000 یک استاندارد بین المللی است که برای ارائه راهنمایی در مورد چگونگی رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی ایجاد شده است.
ایزو 26000 و ارائه مسئولیت پذیری اجتماعی

چرا مسئولیت اجتماعی و ایزو 26000 مهم است؟

مسئولیت اجتماعی امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی اجتماعی تبدیل شده است، زیرا فشار مردم برای سازمان‌ها برای رفتار مسئولانه‌تر اجتماعی و رعایت استانداردهای اجتماعی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. سازمان‌ها در سراسر جهان باید اقدامات لازم را برای ارتقای عملکرد اجتماعی خود و تبدیل جهان به مکانی بهتر انجام دهند. با بهبود عملکرد خود از طریق پذیرش ISO 26000 و دریافت گواهی استاندارد مسئولیت اجتماعی، به مخاطب نشان دهند که در توسعه پایدار مشارکت دارید.

با دریافت گواهینامه ISO 26000، نه تنها ثابت خواهید کرد که محصولات و خدمات را به طور مؤثر به سهامداران و عموم ارائه می کنید. شما همچنین نشان خواهید داد که به محیط زیست و پایداری آن اهمیت می دهید. علاوه بر این، با جذب مشتریان و کارمندان جدید که مایل به حفظ یک اکوسیستم سالم هستند، شهرت شرکت را افزایش خواهید داد، در نتیجه اخذ گواهی ایزو 26000 برای سازمانها می‌تواند بسیار مفید باشد.

استاندارد ISO 26000 و توسعه پایدار

مفهوم توسعه پایدار بر سه رکن اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بنا شده است. بنابراین استانداردهای توصیه شده توسط ISO 26000 می توانند به عنوان کمکی به توسعه پایدار در نظر گرفته شوند، زیرا بر ایجاد رفاه اجتماعی که یکی از سنگ بناها و شاخص های توسعه پایدار است تمرکز می کنند. در درازمدت، همه فعالیت‌های سازمان برای شکوفایی به سلامت اکوسیستم‌های جهان بستگی دارد و به این ترتیب، کسب‌وکارهای پایدار نه تنها محصولات و خدماتی را ارائه می‌کنند که تا حد امکان دوستدار محیط‌ زیست هستند، بلکه به شیوه‌ای مسئولیت‌پذیر اجتماعی نیز عمل می‌کنند.

در پاسخ به فشار عمومی بر شرکت‌ها برای اتخاذ شیوه‌های تجاری معقول مانند شرایط کاری خوب، دستمزد منصفانه و جلوگیری از حسابداری تقلبی، امروزه توسعه استراتژی‌های مسئولیت اجتماعی یکپارچه و دریافت گواهینامه ایزو 26000 بسیار مهم است.

ایزو 26000 و توسعه پایدار
کاربرد ایزو ۲۶۰۰۰ در توسعه پایدار

اصول و دامنه ایزو ۲۶۰۰۰

هر سازمان خصوصی یا دولتی که بخواهد محدوده مسئولیت اجتماعی خود را بر اساس معیارهای استاندارد ISO 26000 تعیین کند و گواهینامه ایزو 26000 را دریافت کند، باید با تأمل در 7 موضوع اصلی شروع کند:

  • حاکمیت سازمانی؛
  • حقوق بشر؛
  • شیوه های کار؛
  • مسئولیت زیست محیطی؛
  • عادلانه بودن رویه های سازمانی؛
  • مسائل مربوط به حمایت از مصرف کننده و مصرف کننده؛
  • درگیر کردن و توسعه جوامع

هر موضوع فوق در استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ به چندین حوزه عمل تقسیم می شود که ممکن است از یک موضوع اصلی به موضوع دیگر متفاوت باشد، یا همپوشانی داشته باشد. در مورد هر یک از این مسائل، ایزو ۲۶۰۰۰ دستورالعمل هایی را برای سازمان ها ارائه می دهد تا خود را ارزیابی کنند و اهدافی را برای بهبود تعیین کنند. هر موضوع به چندین حوزه عملی تقسیم می شود که ممکن است از یک موضوع اصلی به موضوع دیگر متفاوت باشد یا همپوشانی داشته باشد. در مورد هر یک از این موضوعات، ایزو ۲۶۰۰۰ دستورالعمل ها و راهنمای سازمان را برای ارزیابی خود، تعیین اهداف برای بهبود و دستیابی به آنها ارائه می دهد و سازمان‌ها می‌بایست در اخذ گواهینامه ایزو 26000 به موارد فوق حتما متعهد باشند.

اجرای استاندارد ایزو 26000 (پیاده سازی ISO 26000)

دستورالعمل های اجرای استاندارد بین المللی ISO 26000 در زمینه های زیر می‌بایست دیده شود:

  • مفاهیم، تعاریف و اصطلاحات مسئولیت اجتماعی؛
  • خاستگاه ها، جهت گیری ها و ویژگی های مسئولیت اجتماعی؛
  • اصول و شیوه های مربوط به مسئولیت اجتماعی؛
  • مسائل محوری و حوزه های عمل مسئولیت اجتماعی؛
  • ادغام، اجرا، و ارتقای رفتار مسئولانه در سراسر ساختار و از طریق شبکه های نفوذ؛
  • فهرستی از ذینفعان مختلف و راه اندازی یک گفتگو.
  • ارتباط فعال در مورد تعهدات و عملکرد SAR.

دستورالعمل ها در ISO 26000 چگونه اند؟

دستورالعمل ها در ISO 26000 باید شامل چهار فصل اساسی باشند. هر فصل توضیح می‌دهد که از شما به عنوان یک سازمان چه انتظاری می‌رود و چگونه می‌توانید به آن موارد عمل کنید یا نزدیک آن چارچوبها شوید؛

  • اینکه یک سازمان مبتنی بر یک نگرش اساسی است (7 اصل مسئولیت اجتماعی)؛
  • همراه با محیط خود (ذینفعان) در تعامل است؛
  • موضوعات اجتماعی را بررسی می کند (37 موضوع)؛
  • موضوعات اجتماعی را به کار (اجرا) می گیرد؛

مزایای دریافت ایزو 26000 مسئولیت اجتماعی (اخذ ایزو 26000)

مزایای ایزو 26000
افزایش سود با ایزو ۲۶۰۰۰

با دریافت گواهینامه ISO 26000، شما قادر خواهید بود:

  • سود خود را افزایش دهید
  • به سازمان کمک کنید تا به شیوه ای اجتماعی مسئولیت پذیرتر رفتار کند
  • فرآیندهای داخلی را تقویت کنید تا به محیط کمک کنید
  • افزایش آگاهی از تأثیر مسئولیت اجتماعی
  • ایجاد انگیزه در کارکنان

استاندارد ISO 26000 راهنمایی در مورد موارد زیر ارائه می دهد:

  • شناخت مسئولیت اجتماعی و جلب مشارکت ذینفعان
  • راههای ادغام رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی در سازمان
  • هفت اصل اساسی زیربنای مسئولیت اجتماعی:
  • مسئوليت
  • شفافیت
  • رفتار اخلاقی
  • احترام به منافع ذینفعان
  • احترام به حاکمیت قانون
  • احترام به هنجارهای رفتاری بین المللی
  • احترام به حقوق بشر

با توجه به "سازمان بین المللی استانداردسازی"

افزایش تعهد با ایزو ۲۶۰۰۰
افزایش بهره وری و تعهد کارکنان با ایزو ۲۶۰۰۰

عملکرد سازمانی خوب در مسئولیت اجتماعی با اخذ ایزو می تواند تأثیر مثبتی در موارد زیر داشته باشد:

  • منابع انسانی، زیرا کارگران، اعضا، مشتریان و کاربران را جذب و حفظ می کند.
  • بازاریابی و تعامل با مشتری، زیرا باعث بهبود شهرت برند می شود.
  • افزایش تعهد و بهره وری کارکنان؛
  • روابط با ذینفعان مانند دولت ها، رسانه ها، سایر شرکت ها و جوامع و برداشت آنها از عملکرد و تعهدات سازمان.

استانداردها و گواهینامه ایزو ۲۶۰۰۰

همانطور که دیدیم، ISO 26000 مجموعه‌ای از توصیه‌ها است که هدف آن کمک به سازمان‌ها برای بررسی انتقادی و برنامه‌ریزی استراتژی‌های مسئولیت اجتماعی و تبدیل اصول و اهداف خود به اقدامات مؤثر است. بر خلاف برخی دیگر از استانداردهای معروف ،در ایزو ۲۶۰۰۰ هیچ گواهینامه ای توسط نهادهای صدور گواهینامه ایزو همانند BRSM ارائه نمی شود. اما سازمانها می توانند گواهینامه ایزو 26000 را بدون اعتباربخشی نهاد اعتباردهنده یا AB دریافت کنند. در عوض از دریافت گواهینامه ایزو به عنوان چارچوبی برای تأمل و عمل سازمانی خود از آن استفاده کنند.

این به این معنی است که استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ سازمان ها را راهنمایی می کند و روش هایی را برای تعریف و عمل به روش های مسئولیت پذیر اجتماعی به آنها نشان می دهد، اما اهداف خاصی را که باید به آنها دست یابند را تعیین نمی کند.

علیرغم این واقعیت که ISO 26000 مستلزم فرآیند صدور گواهینامه نیست و اخذ گواهینامه ایزو ۲۶۰۰۰ می توانند تحقق پیدا نکند، پیروی از این استاندارد مهم ممکن است اغلب منجر به نیاز به دریافت استانداردهای تکمیلی (و قابل تایید) دیگر مانند ایزو ۹۰۰۱ برای مدیریت کیفیت، ایزو ۱۴۰۰۱ برای مدیریت محیط زیست و یا ایزو ۵۰۰۰۱ برای مدیریت انرژی شود.

ایزو 26000 چه کارهایی را انجام می دهد؟ (هدف ISO 26000)

هدف استاندارد ISO 26000 عبارت است از:

  • کمک به سازمان ها در پرداختن به مسئولیت های اجتماعی خود با رعایت تفاوت های فرهنگی، اجتماعی، محیطی و قانونی و شرایط توسعه اقتصادی.
  • ارائه راهنمایی های عملی مرتبط با عملیاتی کردن مسئولیت اجتماعی
  • کمک به شناسایی و تعامل با ذینفعان و افزایش اعتبار گزارش ها و ادعاهای مطرح شده در مورد مسئولیت اجتماعی
  • بر نتایج عملکرد و بهبود تاکید کنید
  • افزایش اعتماد و رضایت در سازمان ها در بین مشتریان و سایر ذینفعان
  • دستیابی به سازگاری با اسناد موجود، معاهدات و کنوانسیون های بین المللی و استانداردهای موجود ISO
  • ترویج اصطلاحات رایج در زمینه مسئولیت اجتماعی
  • افزایش آگاهی از مسئولیت اجتماعی

هدف استاندارد ایزو 26000 کاهش اختیارات دولت برای رسیدگی به مسئولیت اجتماعی سازمان ها نیست.

اهداف ایزو 26001
هدف ایزو ۲۶۰۰۰

آیا استاندارد ISO 26000 کارآمد است؟

از آنجایی که استانداردهای ISO 26000 منجر به صدور گواهینامه استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ نمی شوند، ارزیابی اثربخشی آن به روشی دقیق و تعیین کمیت بازگشت سرمایه ROI دشوار است. با این وجود، ISO 26000 با دادن کلیدهای مدیریت مسئولیت اجتماعی به سازمان ها، به آنها اجازه می دهد تا یک رویکرد مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR ساختاریافته را تثبیت و حفظ کنند.

بنابراین استاندارد 26000، ابزار مفیدی برای سازمان‌هایی است که می‌خواهند وضعیت عملکردهای CSR خود را ارزیابی کنند، خطوط عمل خود را تعریف کنند و رویه‌ها را تنظیم کنند.

ایزو ۲۶۰۰۰ برای چه سازمانهایی مفید است؟

سازمان‌ها در بخش‌های خصوصی، دولتی و غیرانتفاعی، اعم از بزرگ یا کوچک، و خواه در کشورهای توسعه‌یافته یا در حال توسعه فعالیت می‌کنند، از ایزو ۲۶۰۰۰ استفاده می‌کنند. همه موضوعات اصلی مسئولیت اجتماعی به نحوی با هر سازمانی مرتبط است. از آنجایی که موضوعات اصلی تعدادی از مسائل را پوشش می‌دهند، سازمان‌ها زمانی سود خواهند برد که از طریق بررسی ملاحظات خود و گفتگو با ذینفعان تشخیص دهند که کدام موضوعات برای آنها مرتبط‌تر و مهم‌تر است.

آیا استانداردهای ISO 26000 برای SME ها وجود دارد؟ (ایزو ۲۶۰۰۰ برای شرکتهای کوچک)

یکی از انتقاداتی که اغلب بر ضد استانداردهای ISO 26000 وارد می شود این است که این استاندارد برای شرایط شرکت های کوچک یا متوسط SME مناسب نیست. دلایل این ارزیابی به این دلیل است که پیروی از رویکرد ایزو ۲۶۰۰۰ نه تنها در مورد نیازهای مالی بلکه از نظر زمان و پرسنل نیز تلاش زیادی را از سوی سازمان ها می طلبد. در واقع، اینگونه استانداردها بیش از حد دست و پا گیر یا پیچیده تلقی می شوند و ارتباط آنها با مزایای میان مدت دشوار است.

با این وجود، ابزارهایی وجود دارند که به طور خاص برای شرکت های کوچک و متوسط طراحی شده اند که استفاده از رویکرد مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR مشابه آنچه در استاندارد ISO 26000 پیشنهاد شده است، مانند CSRhub را ممکن می سازند.

خدمات BRSM در ممیزی و صدور گواهینامه ایزو 26000

کسب و کارهایی که از گنجاندن رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی در استراتژی ها، سیستم ها و شیوه های خود غفلت می کنند، احتمالاً از رقبای خود عقب خواهند ماند. مشتریان، کارکنان، سهامداران، سرمایه‌گذاران، شرکای تجاری، دولت‌ها و جوامع به طور فزاینده‌ای تصمیم می‌گیرند از شرکت‌هایی که اهمیت چندانی برای کره زمین و رفاه مردم آن ندارند، حمایت نکنند.

ارزیابی عملکرد در ایزو ۲۶۰۰۰ توسط BRSM برای همه سازمان ها در بخش های دولتی و خصوصی، در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و همچنین در اقتصادهای در حال گذار مناسب است. ممیزی و صدور گواهینامه ایزو ۲۶۰۰۰ به عنوان ابزاری برای شناسایی سطح عملکرد سازمان شما در زمان ارزیابی عمل می کند. داشتن گواهینامه ایزو ۲۶۰۰۰ به شما کمک می کند تا به شیوه ای مسئولیت پذیر اجتماعی عمل کنید که جامعه به طور فزاینده ای خواستار آن است.

در حالت ایده آل، سازمان شما ابتدا در مراحل اولیه تعیین دستور کار در مسئولیت اجتماعی ارزیابی می شود. پس از آن، بهترین روش به عنوان یک روش ارزیابی مستمر برای تعیین اهداف سازمانی است. بهبود سطح عملکرد شما در پذیرش اصول راهنمای ISO 26000 در مسئولیت اجتماعی به وضوح نشان دهنده اقدامات مثبت سازمان شما برای کمک به توسعه پایدار است.

با ارزیابی عملکرد ISO 26000 از جانب BRSM، مسائل امروز را مدیریت کنید و برای فردا آماده شوید. شبکه جهانی کارشناسان ما که به عنوان معیار جهانی کیفیت و یکپارچگی شناخته شده است، با زبان فارسی صحبت می کنند و فرهنگ بازار محلی شما را درک می کنند.

صدور گواهینامه ایزو 26000 در تهران و شهرستانها

شرکت صدور گواهینامه ایزو BRSM با توجه به اهمیت بالایی که به استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ برای آبادانی دهکده جهانی می‌دهد، ثبت و صدور گواهینامه ایزو 26000 را با شرایط ویژه برای سازمانهای حاضر در تهران و شهرستانها به انجام می‌رساند. اخذ گواهینامه ایزو 26000 در تهران و شهرستانها دارای یک روال و فرایند ثابت می‌باشد.

برای دستیابی به اطلاعات کامل در مورد چگونگی محاسبه هزینه اخذ ایزو بهتر است مطلب مرتبط با هزینه ایزو موجود در وب سایت شرکت اخذ گواهینامه ایزو را مطالعه کنید.

سوالات متداول ایزو ۲۶۰۰۰ - استاندارد راهنمای مسئولیت اجتماعی - 2010:ISO 26000

ISO 26000:2010 برای کمک به سازمان ها در کمک به توسعه پایدار در نظر گرفته شده است. هدف از این کار تشویق آنها به فراتر رفتن از انطباق با قانون است، با تشخیص این که پیروی از قانون وظیفه اساسی هر سازمان و بخشی اساسی از مسئولیت اجتماعی آنهاست.
ISO 26000 به عنوان استاندارد بین المللی توسعه یافته برای کمک به سازمان ها تعریف شده است که به طور موثر مسئولیت های اجتماعی مرتبط و مهم با ماموریت و چشم انداز آنها را ارزیابی و رسیدگی کنند. عملیات و فرآیندها؛ مشتریان، کارکنان، جوامع و سایر ذینفعان؛ و اثرات زیست محیطی
ISO 26000:2010 به جای الزامات، راهنمایی ارائه می دهد، بنابراین تنها می توان آن را بر خلاف برخی دیگر از استانداردهای معروف به صورت اختیاری تأیید کرد.
اجرای خط مشی ها و دستورالعمل های مشخص شده در ISO 26000 به شرکت ها این امکان را می دهد:
شهرت بهتر؛
افزایش توانایی برای جذب و حفظ کارگران و همچنین مشتریان و ذینفعان؛
حفظ روحیه کارکنان، تعهد و بهره وری؛
هفت موضوع اصلی
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.