نقش استانداردهای مدیریتی در شرکت‌های لجستیکی و اخذ موفقیت آمیز گواهینامه ایزو 9001:2015 توسط شرکت لجستیک گلدیران از BRSM

لجستیک عبارت از یک فرایند کلی مدیریتی است که مشخص می‌کند مواد و منابع (مورد نیاز تولید) چگونه تهیه، چگونه انبار، و چگونه به مقصد نهایی ارسال گردند. مدیریت لجستیک نیز شامل شناسایی توزیع کنندگان و تامین کنندگان احتمالی و تعیین اثربخشی و قابلیت دسترسی به هر یک از آنان است. در راستای کاهش هزینه‌های تولید، مدیران و صاحبان صنایع از روش‌های مختلفی همچون: برنامه‌ریزی تولید، زمانبندی تولید، زمان‌سنجی، الگوهای چیدمان ماشین‌آلات، مکانیابی، ارتقای بهره‌وری نیروی کار، ارتقای تکنولوژی و امثال این‌ها بهره بردند.

نقش استانداردهای مدیریتی در شرکت‌های لجستیکی و اخذ موفقیت آمیز گواهینامه ایزو 9001:2015 توسط شرکت لجستیک گلدیران از BRSM

پیام یا خواسته های خود را در این قسمت بنویسید. اگر  دقیقا نمی دانید که چه چیزی می خواهید و نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.

در این مقاله:

  • لجستیک چیست؟
  • هدف از لجستیک چیست؟
  • لجستیک گلدایران 
  • ممیزی لجستیک گلدایران 

شرکت معتبر ثبت و صدور گواهی ایزو

  • شرکت BRSM
  • ثبت و صدور گواهی ایزو تحت اعتبار IAF
انتخاب کنید

وجه مشترک همه این تکنیک‌ها متمرکز بودن به داخل بنگاه و تلاش درجهت کاهش هزینه‌ها در درون سازمان یا بنگاه می‌باشد. هرچند این روش‌ها تا دهه ۷۰ میلادی تا حد زیادی پاسخگوی نیاز صاحبان صنایع در کاهش هزینه‌ها و افزایش توان رقابت‌پذیری آنها بود ولی در اوایل دهه ۸۰ دیگر تنها توجه به محیط داخلی سازمان برای کاهش هزینه کافی نبود و سازمان‌ها برای بقا در نظام اقتصادی که به‌سرعت دستخوش تغییرات بود و انعطاف‌پذیری و تولید اقتصادی از شروط ادامه حیات در چنین محیطی بود، ناچار از تعامل با سایر سازمان‌ها همنوع و وابسته شدند.


این واژه در حال حاضر از واژه های رایج در کسب و کار است و به طور خاص توسط شرکت های فعال در بخش تولید برای اشاره به چگونگی مدیریت منابع و حرکت آن در طول زنجیره تامین استفاده می شود.از لجستیک در زبان فارسی به عنوان تدارکات و یا مدیریت حمل و نقل نیز یاد می‌شود.از آنجایی که هدف لجستیک حداقل کردن هزینه‌های سازمان با ایجاد مطلوبیت زمانی و مکانی برای کالا می‌باشد، روش هایی مانند لجستیک ناب، برون سپاری، لجستیک مجازی، لجستیک معکوس، لجستیک یکپارچه و مدیریت زنجیره تامین و سایر نظریه‌ها و روش‌های لجستیکی خصوصا عارضه یابی لجستیکی به دنبال ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های لجستیکی به عنوان بخش مهمی از هزینه‌های تولید می‌باشند؛ بگونه ای که توسعه و بکارگیری موثر علم لجستیک و بهره‌گیری از مفاهیم علمی در مدیریت زنجیره تامین کالا طی سنوات گذشته در برخی از کشورها موجب کاهش هزینه‌ها معادل ۵% تولید ناخالص ملی آنان گردیده است.

هدف لجستیک چیست؟


 به طور خلاصه هدف مدیریت لجستیک داشتن میزان مناسبی از منبع یا ورودی در زمان صحیح و رساندن آن به مکان مناسب و در شرایط مطلوب و در نهایت تحویل آن به مشتری داخلی و خارجی درست است. یک سیستم تدارکات مناسب از تحویل به موقع سفارش هر مشتری اطمینان حاصل می کند و تضمین می کند که منابع به سرعت و به شکل کارآمد از یک بخش زنجیره تامین به بخش بعدی حرکت کنند.

به عنوان مثال در صنعت گاز طبیعی سیستم لجستیک شامل مدیریت خطوط لوله و تانکرها، تاسیسات ذخیره سازی و مراکز توزیع است که با گاز به گونه ای رفتار می کنند که در طول زنجیره تامین تغییر کند. یک زنجیره تامین کارآمد و روش های اثربخش لجستیکی برای کاهش هزینه ها و حفظ و افزایش بهره وری ضروری هستند. تدارکات ضعیف منجر به تاخیر در تحویل سفارش ها، عدم پاسخگویی به نیازهای مشتریان و در نهایت ضعف کسب و کار می شود.
لجستیک نیز مانند بسیاری از مفاهیم دیگر قابلیت دسته بندی بر اساس معیارهای متفاوتی مانند:

  • صنعت
  • فرآیند ارسال
  • نوع حمل و نقل (آبی، جاده ای، ریلی و…)
  • گستردگی زنجیره تامین
  • و…. را دارد.

لجستیک گلدیران

لجستیک گلدیران، به عنوان بازوی اصلی گروه گلدیران در‌زمینه حمل‌و‌نقل و انبارداری ایفای نقش می‌کند. این شرکت با در اختیار داشتن تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته و انبارهای مکانیزه در تهران و شهرستان‌ها کلیه عملیات لجستیکی محصولات را با سرعت و دقت از مرحله ترخیص تا انبارهای گلدیران، فروشگاه‌ها و در‌نهایت به درب منزل مصرف کنندگان (Home Delivery) به انجام می رساند. 

ممیزی شرکت لجستیک گلدیران


شرکت لجستیک گلدایران در ادامه مسیر تعالی خود تصمیم به پیاده سازی استاندارد مدیریت کیفیت ایزو 9001 نمود و در این مسیر از خدمات شرکت معتبر بیکران راهکار سعادت BRS بعنوان ممیز شخص سوم بهره برد . این شرکت نماینده رسمی شرکت بین المللی BRSM در حوزه صدور استاندارد های سیستمی و محصولی نیز از پیشرو ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سیستمی و مدیریتی می باشد.


پس از انتخاب شرکت BRSM بعنوان مرجع ممیزی و ارائه گواهینامه های استاندارد ISO 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) برای محل های تولید، توزیع ، انبارش و... شرکت لجستیک گلدیران، ممیزان خبره و مجرب این شرکت در 8 نفر روز ممیزی در مرحل 1 و 2 بررسی مستندات و سوابق سیستمی پرداخته و در نهایت در گزارش پایانی خود این شرکت را به دریافت گواهینامه ایزو 9001 ویرایش سال 2015 توصیه نمودند. 

مرجع صدور گواهینامه های BRSM

گواهینامه های صادره توسط شرکت بیکران راهکار سعادت دارای تاییدیه IAF از مراجع NACI، IAS و TURKAK می باشد و در حال حاضر از معتبرترین شرکت های گواهی دهنده ایزو شناخته می شود. مجموعه بیکران راهکار سعادت این موفقیت ارزشمند را به هلدینگ گلدایران از تولید کنندگان بزرگ در عرصه لوازم خانگی با برندهایی همچون LG ال جی، Gplus جی پلاس و ... تبریک عرض می نماید.

 

شرکت بیکران راهکار سعادت BRS نماینده رسمی شرکت BRSM آمادگی ممیزی استاندارد های

[ ISO 9001, ISO 9000, ISO 9004, ISO 19011, ISO 10015]

و همچنین ثبت و صدور گواهینامه های فوق را از بالاترین مراجع داخلی و بین المللی زیر نظر IAF دارد.

سوالات متداول نقش استانداردهای مدیریتی در شرکت‌های لجستیکی و اخذ موفقیت آمیز گواهینامه ایزو 9001:2015 توسط شرکت لجستیک گلدیران از BRSM

گواهی ایزو تحت اعتبار IAF معتبر است.
شرکتهای لجستیکی با دریافت گواهی ایزو می توانند نسبت به شرکتهای رقیب خود از یک ارزش افزوده مناسب در مسئله شهرت و انجام امور به صورت نظام مند بهره ببرند.
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.