دوره ارزش گذاری برند ISO 10668

دوره ارزش گذاری برند

 

هدف برگزاری:

بررسی الزامات استاندارد ارزش گذاری برند (ایزو 10688) و آشنایی با تکنیک­های ارزش­ گذاری برند.

 

محتوای دوره:

  • ارزش مادی برند

  • موقعیت برند در برابر رقبا

  • بهبود در تدوین برنامه­ ها و اهداف تجاری، بازاریابی و فروش

  • ارزش­گذاری صحیح بر روی برند برای استفاده در کسب و کارها، واگذاری با اعطای حق امتیاز

  • درج ارزش برند در برآوردها و گزارشات مالی و تصمیمات استراتژیک

  • تخمین صحیح اثرات مثبت و منفی وقایع و یا اقدامات داخلی و برون سازمانی

  • مقبولیت صحت اعتبار ارزش برند حاصله در بین صنعتگران و  سرمایه گذاری­های داخلی و خارجی

  • اشنایی با استاندارد بین المللی ISO 10668

 

شرح مختصری از دوره:

مک کوئین(1991) ارزش ویژه برند را به عنوان تفاوت بین ارزش محصول دارای برند و ارزش برند خاص تعریف می­کند.  و در نهایت ارزش ویژه برند، ارزش افزوده­ای است که بر محصولات یا خدمات اعطا می­شود و ممکن است در شیوه­ تفکر، احساس و عمل مشتریان در قبال برند نمایان شود. همچنان که نقش برند در قیمت­ها  و سهم بازار و سودآوری شرکت سهیم است.

ارزش برند یک شرکت تأثیر مستقیمی بر موفقیت تجاری آن دارد. یک نام تجاری قوی اعتماد مشتری را جلب می کند و باعث می­شود شرکت در برابر رقبای خود متمایز شود. همچنین سبب ايجاد چشم‌انداز و بينشي روشن در بازاريابي براي بازگشت سرمايه ROI و تأثير آن در سرمايه نامشهود پایه سازمان می­شود.

 ISO 10668یک استاندارد ویژه برای ارزیابی مالی برند است. چارچوبی که این استاندارد برای ارزیابی برند تعریف می کند شامل: اهداف، اصول ارزیابی، رویکردهای ارزیابی، روش ارزیابی و ارزیابی داده ها و مفروضات کیفیت می باشد.

ارزیابی برند برای اهداف مختلفی از جمله برنامه ریزی استراتژیک، گزارشگری مالی، حل اختلاف و غیره استفاده می شود.  در این دوره  الزامات ویژه، رویکرد درامد، رویکرد بازار، رویکرد هزینه نیز بررسی می­شود.

 

مخاطبین دوره:

مدیرعامل، صاحبان کسب و کارهای کارافرین، سهامداران

 

پیشنیاز:

آشنایی با الزامات سیستم ارزش­گذاری برند

 

دوره های مرتبط:

  • تشریح الزامات سیستم مدیریت مسئولیت اجتماعی   ISO26001

  •  سیستم مدیریت اندازه­ گیری- الزامات برای روش­ها و تجهیزات اندازه­ گیری ISO10012

  • تشریح الزامات مدیریت شایستگی  ISO10015

مدرس
مدرس و سرممیز سیستمهای مدیریت کیفیت
مدت دوره: 8 ساعت
تعداد جلسه: 1 جلسه
نحوه برگزاری: غیر حضوری
تاریخ آغاز دوره:
تاریخ پایان دوره:

دوره های هم گروه

بهره وری منابع انسانی
غیر حضوری