انتشار استاندارد مدیریت تاثیر تغییرات آب و هوایی: ISO 14090

مدیریت تاثیر تغییرات آب و هوایی: اولین استاندارد بین المللی برای تطبیق منتشر شده است
هنگامی که برخی از بزرگترین ابر شرکت ها در جهان ارزش مواد معدنی را برای کسب و کار خود در حدود یک تریلیون دلار ارزش گذاری می کنند، تاثیر تغییرات اقلیمی نمی تواند نادیده گرفته شود. شرکت ها نیاز به انطباق دارند و یک استاندارد جدید به تازگی توسعه یافته است تا به انطباق انها با شرایط آب و هوایی کمک کند.

آب و هوای شدید، درجه حرارت رو به رشد و انتشار گازهای گلخانه ای، همه جنبه هایی از شرایط اقلیمی ما است که می تواند بر کسب و کار تاثیر بگذارد. آنها همچنین می توانند باعث خلق فرصت هایی شوند. گزارش اخیر کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (UNFCCC) نشان داد که گروهی از بزرگترین شرکت های جهان که مجموعا حدود ۱۷ تریلیون دلار ارزش دارند، هزینه های مربوط به تغییرات اقلیمی را در کسب و کارهای خود تقریبا ۱ تریلیون دلار ارزش گذاری کرده اند. از سوی دیگر، آنها ارزش بالقوه استفاده از فرصت های تجاری را بیش از دو برابر ارزش گذاری می کنند.

بنابراین، داشتن برنامه های قوی برای انطباق با تغییرات آب و هوایی، کلید موفقیت تجاری است.

ایزو ۱۴۰۹۰، سازگاری با تغییرات اقلیمی – اصول، الزامات و دستورالعمل ها، اولین استاندارد در طیف وسیعی از استانداردهای ایزو در این حوزه است و هدف آن کمک به سازمان ها در ارزیابی تاثیرات تغییرات آب و هوا می باشد و طرح هایی را برای سازگاری موثر ارائه می دهد. این به آنها کمک می کند تا ریسک ها را شناسایی و مدیریت کنند، و همچنین فرصت هایی را که ممکن است تغییرات آب و هوایی را به همراه داشته باشد، درک کنند.

این استاندارد چارچوبی را ارائه می دهد که سازمان ها را قادر می سازد تا در هنگام طراحی و اجرای سیاست ها، استراتژی ها، برنامه ها و فعالیت های مربوط به انطباق تغییرات اقلیمی توجه دقیق داشته باشند.

جان دورا، هماهنگ كننده گروه كاري سازمان جهانی ایزو كه استاندارد را توسعه داد، گفت كه تغييرات آب و هوا مانند تغييرات آب و هوايي غير منتظره و تغييرات دمايي مي تواند تاثير قابل توجهي بر خط پایین (organization’s bottom line)سازمان داشته باشد، و اگر سازمانها براي مواجهه با آن آمادگي لازم را نداشته باشند، آسیب های زیربنایی یا اختلال در کسب و کار خود را بوضوح خواهند دید: “درک اثرات آب و هوایی نه تنها برای اعمال اقدامات اقلیمی است، بلکه تصمیمات سازمانی بر اساس ریسک ها و فرصت ها ساخته می شود، بنابراین انعطاف پذیری در زنجیره ارزش مانند خرید، سرمایه گذاری و بیمه مفید است. ”

لیانگ سان افزود: “ایزو ۱۴۰۹۰ سازمان ها را قادر می سازد تا اثرات آب و هوایی را ارزیابی و خود را آماده اتطباق با تغییرات سازد و آنها را مقاوم تر می سازد. این همچنین به آنها کمک خواهد کرد که فرصت های بالقوه برای به حداکثر رساندن استفاده از منابع یا منابع جدید درآمد را مشخص کنند. ”

استاندارد جدید ISO برای همه انواع سازمان ها مفید است، صرف نظر از این که آیا طرح های انطباق در آن قرار دارند. پیاده سازی همچنین کاربران را قادر می سازد به طور مستقیم به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد در اقدامات جوی (SDG 13) کمک کنند.

ISO 14090 توسط گروه کاری ۹ کمیته فنی ISO / TC 207، مدیریت زیست محیطی، کمیته فرعی ۷، مدیریت زیست محیطی و فعالیت های مرتبط با آن، توسط دبیرخانه مشترک توسط SAC، عضو ISO برای چین و SCC، عضو ISO برای کانادا توسعه داده شده است.

این در نظر گرفته شده است که استاندارد جامعی برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی باشد، و کمیته همچنین بر روی استانداردهای دیگر که راهنمای بیشتری را ارائه می دهند، کار می کند. این شامل ایزو ۱۴۰۹۱، سازگاری با تغییرات آب و هوایی – آسیب پذیری، اثرات و ارزیابی ریسک و ایزو ۱۴۰۹۲، مدیریت GHG و فعالیت های مرتبط: الزام و هدایت برنامه ریزی سازگاری برای سازمان ها از جمله دولت های محلی و جوامع است.

راهنمایی برای کسب و کارهای کوچک برای رسیدگی به شکایات مشتریان

ضمیمه ۱ استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ ویرایش ۲۰۱۸ راهنمایی برای سیستمی نمودن رسیدگی به شکایات مشتریان ایجاد نموده که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار مفید خواهد بود :

این سند برای سازمان­ها با هر اندازه­ای طراحی شده است. با این حال، می­دانیم که بسیاری از کسب و کارهای کوچک منابع محدودی برای اختصاص دادن و حفظ روند رسیدگی به شکایات دارند. این پیوست، زمینه­های اصلی را برجسته می­کند که این کسب و کارها می­توانند توجه خود را برای دستیابی به حداکثر کارآیی و بهره وری از یک فرایند ساده، بر آنها متمرکز سازند.

مراحل زیر مناطق کلیدی را همراه با پیشنهاداتی برای عمل در هر حوزه شناسایی می­کند.

– پذیرای شکایات باشید: یک علامت ساده و یا یک پاراگراف را در فاکتورهای شرکت درج کنید، که بگوید (نگاه کنید به ۴٫۴)، برای مثال: “رضایت شما برای ما مهم است، اگر راضی نیستید لطفا ما را در جریان قرار دهید، می­خواهیم رسالت خود را به درستی انجام دهیم”.

– شکایات را جمع آوری و ثبت کنید (به پیوست­های C و F مراجعه کنید).

– اگر نمی­توانید شخصا آن را دریافت کنید دریافت شکایت را به شکایت کننده اطلاع دهید (یک تماس تلفنی یا ایمیل کافی است) (به بند ۷٫۴ مراجعه شود).

– شکایت را از نظر اعتبار، تاثیر احتمالی و بهترین فرد برای رسیدگی به آن بررسی کنید (نگاه کنید به ۷٫۵).

– به محض آنکه عملا امکان پذیر باشد، مساله را حل کنید یا شکایت را مورد بررسی بیشتر قرار دهید و سپس تصمیم بگیرید که چه کاری باید انجام دهید و به سرعت عمل کنید (نگاه کنید به ۷٫۷).

– اطلاعاتی را به مشتری در مورد آنچه که قصد دارید در مورد شکایت انجام دهید ارائه دهید، و پاسخ مشتری را ارزیابی کنید. آیا این احتمال وجود دارد که اقدام مشتری را راضی کند؟ اگر بله، پس به سرعت اقدام کنید تا اقدامی که مشتری منطقا انتظار دارد را با توجه به بهترین شیوه­های موجود در صنعت خود انجام دهید (به ۷٫۸ مراجعه کنید).

– هنگامی که همه اقدامات ممکن از نظر شما برای حل شکایت صورت گرفت، به مشتری اطلاع دهید و نتیجه را ثبت کنید. اگر شکایت هنوز برای رضایت مشتری حل نشده است، تصمیم خود را توضیح دهید و اقدامات احتمالی دیگری را ارائه دهید (به ۷٫۹ مراجعه کنید).

– بررسی شکایات به طور منظم: یک بررسی کوتاه مدت و یک بررسی جامع­تر سالانه را برای تعیین این موضوع انجام دهید که آیا هر گونه روند و یا چیزهای واضحی وجود دارند که بتوانید تغییر دهید و یا اصلاح کنید که وقوع شکایت را متوقف کنید، خدمات به مشتریان را بهبود بخشید، و یا مشتریان را بیشتر راضی نگه دارید (پیوست C و ردیابی شکایات در ماده ۶ پیوست F را مشاهده کنید).

راهنمایی بالا برای اجرای آسان طراحی شده است. بازدید از سایر بنگاه­های کسب و کار که شاید دقیقا عملکرد مشابهی نداشته باشند می­تواند ارزشمند باشد، ببینید چگونه آنها با شکایات مشتریان برخورد می­کنند. اغلب می­توان نکات و تکنیک­های ارزشمندی را برای اعمال یافت.

برای دریافت متن کامل به لینک ذیل مراجعه کنید

https://brs.ir/wp-content/uploads/2019/06/www.BRS_.ir_.pdf

آکادمی آموزش BRS

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۱۲۸۱

www.BRSAcademy.com

www.BRSMENA.com

اولین ترجمه ایزو ۱۰۰۰۲ ویرایش ۲۰۱۸

ترجمه جدید استاندارد iso 10002:2018 کاری از گروه انتشارات بیکران راهکار سعادت (BRS) برای استفاده متخصصان امر و علاقمندان حوزه مشتری در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

متن ترجمه ایزو ۱۰۰۰۲ “مدیریت کیفیت – بازخورد مشتری – دستورالعملهایی برای رسیدگی به شکایات در سازمانها” به صورت کامل در ادامه قرار داده شده است.

برای دانلود متن استاندارد رسیدگی به شکایت مشتری از لینک زیر استفاده نمایید.

www.BRS.ir

WORLD ACCREDITATION DAY 2019

WORLD ACCREDITATION DAY 2019
Accreditation: Adding Value to Supply Chains

۹ June 2019 marks World Accreditation Day as a global initiative, jointly established by the International Accreditation Forum (IAF) and the International Laboratory Accreditation Cooperation (ILAC), to raise awareness of the importance of accreditation.

This year’s theme focuses on how accreditation provides added value to supply chains.

Supply chains provide a vital role in delivering products and services for consumers, business and the public sector in a timely, cost-efficient and quality manner. Accreditation and, with it, other quality infrastructure tools such as standards, metrology and conformity assessment, provide widely accepted tools that help deliver value to the supply chain. These tools help with trust and assurance, enabling confidence in both final products and services and the manner in which they are placed on the market and used.

As in previous years, the day will be celebrated across the world with the hosting of major national events, seminars, and press and media coverage, to provide the opportunity to explore how accreditation can help deliver a safer world and to support businesses, government and regulators to find standards, conformity assessment and accreditation tools to support them in this goal.

To find out what is happening locally to you, please contact your local accreditation body for further details.

Login to the Members area for more information on how to celebrate the day and to download the poster and brochure templates for use in other languages.

ترجمه استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی iso 22000:2018

ترجمه استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو ۲۲۰۰۰ ویرایش سال ۲۰۱۸ که توسط انتشارات شرکت بیکران راهکار سعادت (BRS) ارائه شده است .

آکادمی آموزش BRS

تهران سعادت آباد خیابان سپیدار پلاک ۱۰

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۶۱۲۸۱

www.BRSAcademy.com

www.BRSMENA.com

www.BRS.ir

دانلود متن ترجمه استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ایزو ۲۲۰۰۰ ویرایش سال ۲۰۱۸ از لینک زیر :

ISO22000-2018-BRSM (1)